TRITON

Warunki handlowe

Warunki zakupu spółki handlowej Tritón Pardubice, spol. s r. o., REGON: 60110422 z siedzibą w Starý Mateřov 130, kod pocztowy 530 02, wpisana do Rejestru Handlowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Hradcu Králové, dział C, wpis 5386

Nr I. Postanowienia wstępne

Niniejsze Warunki Zakupu mają zastosowanie do sprzedaży towarów.

 

Przedmiotem niniejszych Warunków Zakupu jest regulacja stosunku umownego pomiędzy Sprzedawcą, spółką Tritón Pardubice, spol. s. r. o., REGON: 60110422, NIP CZ60110422 z siedzibą w Starý Mateřov 130, kod pocztowy 530 02, wpisaną do Rejestru Handlowego prowadzonego przez Sąd Okręgowy w Hradcu Králové, dział C, wpis 5386 (zwaną dalej „Sprzedającym”) a Kupującym (zwanym dalej „Konsumentem”).

 

Powstanie, przebieg i rozwiązanie wszelkich stosunków umownych między Sprzedawcą a Konsumentem regulują niniejsze Warunki Zakupu, w zakresie nieuregulowanym przez obowiązujący porządek prawny Republiki Czeskiej, w szczególności Ustawę nr 89/2012 Dz.U., Kodeks cywilny, z późniejszymi zmianami, oraz Ustawę nr 634/1992 Dz.U., Ustawę o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami, jeśli Kupujący jest Konsumentem. Postanowienia odbiegające od Warunków Zakupu mogą być przedmiotem negocjacji w Umowie Sprzedaży. Postanowienia odmienne w Umowie Sprzedaży mają pierwszeństwo przed postanowieniami Warunków Zakupu.

Warunki Zakupu stanowią integralną część Umowy Sprzedaży. Warunki Zakupu sporządzono w języku czeskim, angielskim i niemieckim. W przypadku rozbieżności, wersja czeska ma pierwszeństwo.

Nr II. Zamówienia

Wszystkie prezentacje produktów znajdują się pod następującymi adresami internetowymi:

 

ÚVOD

STARTSEITE

HOME

HOME

ÚVOD

STARTSEITE

HOME

mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią oferty zawarcia umowy. Sprzedawca nie jest w żaden sposób związany prezentacją towarów pod tymi adresami internetowymi. Strony umowy niniejszym wyłączają zastosowanie § 1732 ust. 2 Kodeksu cywilnego. Konsument może złożyć jedynie niewiążące zapytanie dotyczące towarów znajdujących się pod tymi adresami internetowymi.

Zapytanie o produkt

Zapytanie o produkt złożone przez Konsumenta nie stanowi propozycji zawarcia umowy sprzedaży (oferty) w rozumieniu art. 1731 i nast. Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do złożenia oferty i nie wiąże ani Konsumenta, ani Sprzedawcy. Sprzedawca nie jest zobowiązany do zawarcia umowy sprzedaży towarów objętych zamówieniem Konsumenta. Konsument nie jest zobowiązany do przyjęcia późniejszej oferty sprzedaży złożonej przez Sprzedawcę.

Sprzedawca przyjmuje zapytania drogą pocztową, mailową, za pośrednictwem stron internetowych wymienionych w niniejszym Regulaminie lub osobiście.

Klient zobowiązany jest do podania prawidłowych informacji w złożonym zamówieniu, w szczególności:

Kupujący będący konsumentem powinien podać swoje dane identyfikacyjne (imię i nazwisko, adres)

Kupujący będący przedsiębiorcą lub osobą prawną powinien podać nazwę firmy, numer identyfikacji podatkowej, numer identyfikacji podatkowej, adres siedziby lub miejsca prowadzenia działalności

Dokładny adres dostawy zamówionego towaru

Imię i nazwisko pracownika, który złożył zamówienie

Nazwę i oznaczenie towaru

Żądaną ilość towaru

Żądany sposób transportu.

Oferta sprzedaży

Zapytanie ofertowe skierowane przez Konsumenta do Sprzedawcy nie zobowiązuje Sprzedawcy do złożenia oferty sprzedaży. Decyzja o złożeniu oferty sprzedaży Konsumentowi należy wyłącznie do Sprzedawcy.

 Oferta sprzedaży to czynność prawna skierowana do Sprzedawcy, zmierzająca do zawarcia umowy sprzedaży z Konsumentem. Treść oferty sprzedaży obejmuje określenie przedmiotu zakupu (towaru), ilości, ceny oraz terminu dostawy. Sprzedawca wystawia i przesyła ofertę sprzedaży (wiążącą propozycję zawarcia umowy sprzedaży) na adres e-mail podany przez Konsumenta w zapytaniu.

 Niniejsze Warunki Zakupu, stanowiące integralną część oferty sprzedaży, są załączone w formie załącznika do wiadomości elektronicznej (e-maila) zawierającej ofertę sprzedaży. Sprzedawca wyraźnie powołuje się na załączone Warunki Zakupu w treści wiadomości elektronicznej (e-maila) zawierającej ofertę sprzedaży.

 Jeżeli Kupujący jest konsumentem, Sprzedawca poinformuje go w ofercie sprzedaży o głównych cechach Towaru, cenie całkowitej oraz kosztach dostawy, zgodnie z wymogami art. 1811 ust. 2 lit. c i e Kodeksu cywilnego. Sprzedawca zapewni również, że z oferty sprzedaży jasno i wyraźnie wynika, że akceptując ofertę, Kupujący będący konsumentem zobowiązuje się do zapłaty.

Przyjęcie oferty sprzedaży

Przez przyjęcie oferty rozumie się czynność prawną dokonaną przez Konsumenta, w której Konsument wyraża zgodę na ofertę sprzedaży (wraz z załączonymi Warunkami Zakupu) złożoną przez Sprzedawcę i skierowaną do Konsumenta.

 Umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą otrzymania (doręczenia) oświadczenia o przyjęciu oferty sprzedaży przez Konsumenta, zgodnie z § 1740 Kodeksu cywilnego, pod warunkiem zachowania pełnej zgodności treści oferty sprzedaży wystawionej i doręczonej Konsumentowi przez Sprzedawcę oraz przyjęcia oferty sprzedaży przez Konsumenta.

 Konsument akceptuje ofertę sprzedaży Sprzedawcy poprzez wysłanie wiadomości elektronicznej (e-mail) na adres e-mail Sprzedawcy: obchod@triton.cz lub poprzez odpowiedź na oryginalny e-mail.

 Akceptując ofertę sprzedaży Kupujący wyraża zgodę na niniejsze Warunki Zakupu.

 

Nr III. Ceny i dostawa

 

Ceny podane na stronie internetowej Sprzedawcy oraz ceny podane w cenniku Sprzedawcy, który Sprzedawca przesłał Konsumentowi, mają charakter wyłącznie informacyjny i nie są wiążące dla Sprzedawcy. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cennika lub cen podanych na stronie internetowej, a także do ustalania specjalnych kategorii cenowych. Sprzedawca może informować Konsumenta o wszelkich zmianach cen podanych w cenniku lub na stronie internetowej za pośrednictwem wiadomości pisemnych w formie uzupełnień do cennika. Jednakże Sprzedawca jest zawsze związany wyłącznie cenami podanymi w ofercie sprzedaży przeznaczonej dla Konsumenta, którą Konsument w pełni zaakceptował.

 Cena dostawy ustalana jest na podstawie ilości zakupionego towaru i odległości do miejsca dostawy. Rabaty ilościowe i indywidualne udzielane są przez Sprzedawcę wyłącznie po uzgodnieniu.

Nr IV. Warunki dostawy

 

 Wysyłka towaru odbywa się w uzgodniony sposób i w uzgodnionym terminie. Konsument może odebrać towar osobiście w siedzibie Tritón Pardubice, spol. s r. o. po uzgodnieniu ze Sprzedawcą.

Sprzedawca dostarcza towar zazwyczaj w terminie 4 tygodni od zawarcia umowy kupna.

 

 Pracownicy magazynu pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 – 15.30.

 

Jeżeli Sprzedawca i Konsument uzgodnią klauzulę FCA (Free Carrier) zgodnie z regułami INCOTERMS 2020 w ramach swojego stosunku umownego, Konsument jest zobowiązany do dostarczenia Sprzedawcy pisemnego potwierdzenia, że towary zostały wysłane lub przetransportowane przez Kupującego lub osobę trzecią w imieniu Konsumenta, ze wskazaniem kraju przeznaczenia towarów. To pisemne potwierdzenie będzie również zawierać: datę wystawienia; nazwę (firmę) i adres (siedzibę) Kupującego; ilość i rodzaj towarów; numer faktury, datę i miejsce zakończenia transportu towarów; tożsamość osoby odbierającej towary

oraz tożsamość osoby wystawiającej to potwierdzenie w imieniu Konsumenta.

 

 Jeżeli Konsument nie przekaże Sprzedawcy wyżej wymienionego pisemnego potwierdzenia najpóźniej do dziesiątego dnia miesiąca następującego po miesiącu dostawy towaru lub poda nieprawdziwe informacje w pisemnym potwierdzeniu, Konsument zobowiązuje się do zwrotu Sprzedawcy wszelkich poniesionych przez niego kosztów w związku z tą sprawą. Koszty te mogą obejmować między innymi podatek od towarów i usług (VAT) naliczony wstecznie z tytułu niespełnienia warunków zwolnienia z VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa UE i Republiki Czeskiej, odsetki za opóźnienia w płatnościach lub kary pieniężne itp.

Nr V. Warunki płatności

 

Konsument może zapłacić cenę zakupu z tytułu umowy sprzedaży:

– gotówką przy odbiorze w miejscu wskazanym przez Konsumenta w zamówieniu (adres odbiorcy)

– przelewem bezgotówkowym na rachunek Sprzedawcy nr 6836992/0800, kod SWIFT: GIBACZPX, IBAN: CZ37 0800 0000 0000 0683 6992, prowadzony w Česká spořitelna a.s. – płatności w CZK

– przelewem bezgotówkowym na rachunek Sprzedawcy nr 6837012/0800, kod SWIFT: GIBACZPX, IBAN: CZ79 0800 0000 0000 0683 7012, prowadzony w Česká spořitelna a.s. – płatności w EUR

(zwany dalej „rachunkiem Sprzedawcy”).

Wraz z ceną zakupu Konsument zobowiązany jest do zapłaty Sprzedawcy kosztów związanych z opakowaniem i dostawą towaru. O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, cena zakupu obejmuje koszty związane z dostawą towaru.

Jeżeli jest to zwyczajowo przyjęte w obrocie handlowym lub wynika z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, Sprzedawca wystawi Konsumentowi dokument podatkowy – fakturę z tytułu płatności dokonanych z tytułu umowy sprzedaży. Sprzedawca jest podatnikiem podatku od towarów i usług. Dokument podatkowy – faktura zostanie wystawiony przez Sprzedawcę i przesłany Kupującemu w formie elektronicznej na adres e-mail Konsumenta.

Konsument zobowiązany jest do terminowej i prawidłowej zapłaty ceny zakupu za zamówiony towar. Cena zakupu jest płatna w terminie określonym na fakturze. Termin płatności faktury jest określony przez Sprzedawcę na fakturze.

 W przypadku opóźnienia w zapłacie ceny zakupu lub zadatku przez Konsumenta, Sprzedawca ma prawo wstrzymać dostawę kolejnych towarów, nawet w przypadku wcześniej potwierdzonych zamówień. W takim przypadku Sprzedawca nie popada w zwłokę z dostawą zatrzymanego towaru. Termin dostawy zatrzymanego towaru ulega przedłużeniu o czas opóźnienia Konsumenta w zapłacie ceny zakupu lub zadatku.

 W przypadku płatności bezgotówkowej Konsument zobowiązany jest do zapłaty ceny zakupu towaru wraz z podaniem zmiennego symbolu płatności. W przypadku płatności bezgotówkowej obowiązek zapłaty ceny zakupu przez Konsumenta zostaje spełniony z chwilą zaksięgowania odpowiedniej kwoty na rachunku Sprzedawcy.

 Rabaty udzielane przez Sprzedawcę Konsumentowi na cenę zakupu towarów nie podlegają łączeniu.

Nr VI. Gwarancja i reklamacje

 

Prawa i obowiązki stron umowy związane z wadliwym wykonaniem umowy regulują właściwe, powszechnie obowiązujące przepisy prawa (w szczególności przepisy §§ 1914–1925 Kodeksu cywilnego, §§ 2099–2117 Kodeksu cywilnego, a w przypadku gdy kupującym jest Konsument, również przepisy §§ 2161–2174 Kodeksu cywilnego).

 Sprzedawca zapewnia Konsumentowi, że towar nie ma wad w chwili odbioru. W szczególności Sprzedawca zapewnia Kupującemu, że w chwili odbioru towaru przez Konsumenta:

 

Towar posiada właściwości, które strony uzgodniły, a w braku porozumienia, Towar posiada właściwości, które Sprzedawca lub Producent opisali lub których Konsument oczekiwał ze względu na charakter Towaru i na podstawie prowadzonej przez nich reklamy, Towar nadaje się do celu, który Sprzedawca określił dla jego wykorzystania lub do którego towary tego rodzaju są zwykle używane, Towar odpowiada uzgodnionej jakości lub wzorowi

próbki lub wzoru, jeżeli jakość lub wzór został ustalony na podstawie uzgodnionej próbki lub wzoru, Towar jest w odpowiedniej ilości, mierze lub wadze oraz Towar spełnia wymogi prawne.

Postanowienia niniejszego artykułu nie mają zastosowania do Towaru sprzedawanego po niższej cenie z powodu wady, z powodu której uzgodniono niższą cenę, do zużycia wynikającego ze zwykłego użytkowania, do Towaru używanego z powodu wad odpowiadających stopniowi jego użytkowania lub zużycia, jaki Towar miał w chwili jego odbioru przez Kupującego, lub jeżeli wynika to z charakteru Towaru.

 

Zgłoszenie reklamacji dotyczącej uszkodzeń towaru powstałych w trakcie transportu nie uprawnia Konsumenta do wstrzymania zapłaty lub przedłużenia terminu płatności.

Konsument zobowiązany jest do sprawdzenia towaru niezwłocznie po jego otrzymaniu. Jeżeli Konsument stwierdzi uszkodzenie dostarczonego towaru powstałe w transporcie, zobowiązany jest odnotować ten fakt przy odbiorze w dokumencie dostawy i przewozu oraz uzyskać potwierdzenie od przewoźnika.

 W przypadku uzasadnionej reklamacji wady przez Konsumenta, Sprzedawca podejmie decyzję o wyborze sposobu usunięcia wady przez Konsumenta zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

 Okres gwarancji wynosi 12 miesięcy. Certyfikat gwarancyjny w całości zastępuje dokument VAT (faktura VAT) wystawiony przez Sprzedawcę.

 Gwarancja nie obejmuje w szczególności normalnego zużycia rzeczy spowodowanego jej użytkowaniem, wad powstałych na skutek nieprawidłowego montażu, zaniedbania zalecanej konserwacji oraz użytkowania rzeczy niezgodnie z instrukcją obsługi.

Nr VII. Postanowienia szczególne dotyczące reklamacji dla konsumentów

 

 Roszczeń z tytułu odpowiedzialności za wady, o których mowa w niniejszym artykule, może dochodzić wyłącznie Kupujący będący jednocześnie Konsumentem. Niniejszy artykuł nie ma zastosowania w przypadku, gdy Kupujący jest osobą prawną lub osobą fizyczną, która zawarła umowę w ramach swojej działalności gospodarczej lub w ramach wykonywania wolnego zawodu.

 Konsument ma prawo do dochodzenia roszczeń z tytułu wady towaru konsumpcyjnego w ciągu dwóch lat od daty jego wydania. Jeżeli przedmiotem umowy jest używany towar konsumpcyjny, strony umowy uzgodniły, że termin dochodzenia roszczeń z tytułu wadliwego wykonania ulega skróceniu do połowy terminu ustawowego zgodnie z § 2168 Kodeksu cywilnego.

Jeżeli wady towaru nie zostaną zgłoszone Sprzedawcy w terminie, prawa z tytułu odpowiedzialności za wady wygasają.

Miejscem reklamacji jest siedziba Sprzedawcy pod adresem Tritón Pardubice, spol. s r.o., nr 130, 530 02 Starý Mateřov. Konsument może osobiście dostarczyć reklamowany towar w każdy dzień roboczy w godzinach od 7:00 do 15:30 lub może odesłać go na ten adres. Towar nie może być wysyłany za pobraniem, a Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek tego typu. W przypadku wysyłki towaru Konsument jest zobowiązany do wyboru takiego sposobu transportu, aby towar nie uległ uszkodzeniu ani innym uszkodzeniom podczas transportu, w szczególności Konsument jest zobowiązany do zabezpieczenia towaru w solidnym i nieuszkodzonym opakowaniu. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia powstałe w transporcie. Zgłaszając wadę towaru, Konsument jest zobowiązany dołączyć kopię dowodu zakupu oraz wyraźnie opisać wady towaru i, w razie potrzeby, wskazać sposób rozpatrzenia reklamacji. Dla przyspieszenia rozpatrzenia sprawy zaleca się podanie, oprócz imienia, nazwiska i adresu, również numeru telefonu i adresu e-mail Konsumenta.

 Roszczenia Konsumenta z tytułu wad wynikają z obowiązujących przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 29 sierpnia 2012 r. Kodeks cywilny z późniejszymi zmianami, a w

szczególności z następujących:

Usuwanie wad

Jeżeli rzecz ma wadę, Kupujący może żądać jej usunięcia. Konsument, według swojego wyboru, może żądać dostarczenia nowej rzeczy bez wad albo naprawy rzeczy, chyba że wybrany sposób usunięcia wady jest niemożliwy albo w porównaniu z drugim sposobem usunięcia wymagałby nadmiernych kosztów; ocenia się w szczególności znaczenie wady, wartość rzeczy bez wady oraz to, czy usunięcie wady w inny sposób nie narazi Konsumenta na nadmierne trudności.

                               

 Sprzedawca może odmówić usunięcia wady, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową usunięcia wady jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów, w szczególności biorąc pod uwagę znaczenie wady lub wartość, jaką rzecz miałaby bez wady.

 Sprzedawca jest obowiązany usunąć wadę w rozsądnym czasie od jej stwierdzenia, w takim czasie, aby nie narazić Konsumenta na nadmierne trudności, biorąc pod uwagę charakter rzeczy i cel, w którym Konsument nabył rzecz.

 Sprzedawca ponosi koszty usunięcia wady. Jeżeli konieczny jest demontaż rzeczy, która przed wystąpieniem wady została zamontowana zgodnie z jej charakterem i przeznaczeniem, Sprzedawca dokona demontażu rzeczy wadliwej i montażu rzeczy naprawionej lub nowej albo pokryje związane z tym koszty.

Uzasadniona zniżka i odstąpienie od umowy

 

 

 Jeżeli Sprzedawca odmawia usunięcia wady lub nie usuwa jej, albo jeżeli wada wystąpi ponownie, Konsument może żądać rozsądnego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy, albo jeżeli wada stanowi istotne naruszenie umowy, albo jeżeli z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wynika, że wada nie zostanie usunięta w rozsądnym czasie lub bez znacznych niedogodności dla Konsumenta.

Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna; domniemywa się, że wada nie jest nieistotna. W przypadku odstąpienia Konsumenta od umowy, Sprzedawca zwróci cenę sprzedaży niezwłocznie po otrzymaniu towaru lub po udowodnieniu przez Konsumenta odesłania towaru.

Strony uzgodniły, że wszelkie spory między Sprzedawcą a Konsumentem podlegają jurysdykcji sądów Republiki Czeskiej. Wszelkie spory między Operatorem a Konsumentem mogą być również rozstrzygane pozasądowo. W takim przypadku Konsument może skontaktować się z pozasądowym organem rozstrzygania sporów, takim jak Czeska Inspekcja Handlowa, lub rozstrzygnąć spór online za pośrednictwem wyznaczonej platformy ODR. Przed skorzystaniem z pozasądowego rozstrzygania sporów Sprzedawca zaleca Konsumentowi skorzystanie z adresu elektronicznego obchod@triton.cz w celu rozwiązania sporu.

W przypadku pytań dotyczących reklamacji Konsument może skontaktować się ze Sprzedawcą telefonicznie pod numerem +420 467 401 111 (w dni robocze w godzinach od 7:00 do 15:30) lub e-mailem na adres obchod@triton.cz.

Nr VIII. Odstąpienie od umowy przez Konsumenta w terminie ustawowym

 

Prawo odstąpienia od umowy na podstawie niniejszego artykułu przysługuje wyłącznie osobie będącej Konsumentem. Niniejszy artykuł nie ma zastosowania w szczególności do przypadków, gdy Kupujący jest osobą prawną lub działa w ramach swojej działalności gospodarczej lub samodzielnego wykonywania zawodu.

Jeżeli umowa została zawarta z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, Konsument ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny i bez ponoszenia kar w terminie 14 dni. O ile nie zaznaczono inaczej, termin ten kończy się po upływie czternastu dni od dnia zawarcia umowy.

Jeżeli przedmiotem zobowiązania jest zakup rzeczy, termin kończy się po upływie czternastu dni od dnia objęcia rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, albo

-ostatniej sztuki towaru, jeżeli Konsument zamawia w ramach jednego zamówienia więcej niż jedną rzecz, która jest dostarczana osobno,

-ostatniej rzeczy lub części dostawy towarów składającej się z kilku rzeczy lub części, albo

pierwszej dostawy towarów, jeżeli umowa przewiduje regularne dostarczanie towarów przez czas oznaczony.

Jeżeli Konsument skorzysta z prawa odstąpienia od umowy, termin odstąpienia, o którym mowa w poprzednim ustępie, uważa się za zachowany, jeżeli Konsument w tym terminie wyśle Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy, a oświadczenie to należy skierować do zakładu Sprzedawcy w Tritón Pardubice, spol. s r. o., nr 130, 530 02 Starý Mateřov / Tritón Pardubice, spol. s r.o., oddział Praga, Do Čertous 2627/9, 193 00 Praga 20 – Horní Počernice. Odstąpienie musi określać umowę, od której Konsument odstępuje, informacje o odstąpieniu, imię i nazwisko Konsumenta oraz adres, a także numer konta, na które Konsument chce otrzymać zwrot pieniędzy, jeśli odstąpienie jest uzasadnione. Aby ułatwić komunikację, Konsumentowi zaleca się podanie numeru telefonu lub adresu e-mail. Konsument może skorzystać z formularza stanowiącego załącznik do niniejszych Warunków Zakupu w celu realizacji prawa odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.

 

 Konsument jest zobowiązany do odesłania lub dostarczenia towaru otrzymanego od Sprzedawcy niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy, a także do dołączenia kopii dowodu zakupu. Zwracanego towaru nie można odesłać za pobraniem. Towar musi być kompletny (wraz z akcesoriami i całą dokumentacją), nieuszkodzony i nie nosić śladów użytkowania. W przeciwnym razie Sprzedawca ma prawo do potrącenia kwoty poniesionej przez niego z tytułu uszkodzenia towaru, która może być równa cenie zakupu towaru. Konsument jest w szczególności zobowiązany do zapewnienia, aby towar nie uległ uszkodzeniu w transporcie, poprzez zapewnienie odpowiedniego opakowania towaru.

 Konsument nie może odstąpić od umowy na podstawie niniejszego artykułu, w szczególności w następujących przypadkach:

-o świadczenie usług, jeżeli zostały one w pełni wykonane; w przypadku usług odpłatnych – wyłącznie jeżeli ich świadczenie rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i Sprzedawca poinformował Konsumenta przed zawarciem umowy, że po zakończeniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy,

– dostarczania towarów lub świadczenia, których cena zależy od wahań na rynku finansowym, niezależnych od woli Sprzedawcy, i które mogą wystąpić w okresie odstąpienia od umowy,

– dostarczania napojów alkoholowych, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy, a których dostarczenie jest możliwe po upływie trzydziestu dni, a których wartość zależy od wahań na rynku, niezależnych od woli Sprzedawcy,

– dostarczania towarów wyprodukowanych według specyfikacji Konsumenta lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,

– dostawy towarów ulegających szybkiemu zepsuciu lub mających krótki termin przydatności do użycia, a także towarów, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostały nieodwracalnie połączone z innymi towarami,

– pilnych napraw lub konserwacji, które mają być wykonane w miejscu wskazanym przez Konsumenta na jego wyraźne żądanie; nie dotyczy to jednak wykonania napraw lub dostawy towarów innych niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, których wykonania Konsument nie żądał,

– dostarczania towarów w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,

– dostarczania nagrań dźwiękowych lub wizualnych albo programów komputerowych w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte przez Konsumenta,

– dostarczania gazet, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umów o prenumeratę, których przedmiotem jest ich dostarczanie,

– zakwaterowanie, przewóz rzeczy, najem środka transportu, gastronomia lub korzystanie z czasu wolnego, jeżeli umowa ma być wykonana w oznaczonym dniu lub czasie,

zawarta na podstawie aukcji publicznej przewidzianej w innym prawie, w której Konsument może fizycznie uczestniczyć, lub

– dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, po rozpoczęciu świadczenia; w przypadku świadczenia odpłatnego, jeżeli rozpoczęło się ono za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy,

Konsument został poinformowany o wygaśnięciu prawa odstąpienia od umowy, a przedsiębiorca dostarczył mu potwierdzenie na podstawie art. 1824a ust. 1 i 2 lub art. 1828 ust. 3 i 4.

 

 Jeżeli wraz z towarem Konsumentowi został przekazany prezent, umowa darowizny między Sprzedawcą a Konsumentem zostaje zawarta z warunkiem rozwiązującym, że w razie odstąpienia Konsumenta od umowy sprzedaży umowa darowizny dotycząca takiego prezentu traci moc, a Konsument ma obowiązek zwrócić Konsumentowi wraz z towarem również prezent.

 W przypadku odstąpienia od umowy Konsument zobowiązany jest do poniesienia kosztów zwrotu towaru, w tym kosztów zwrotu towaru, jeżeli ze względu na swój charakter towar ten nie może zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą. Sprzedawca zwróci Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego środki, w tym koszty dostarczenia towaru, w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy, nie wcześniej jednak niż Konsument wyda towar lub dostarczy dowód jego odesłania. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca zwróci Konsumentowi koszty dostarczenia towaru w wysokości odpowiadającej najtańszemu oferowanemu przez Sprzedawcę sposobowi dostarczenia towaru. Konsument ponosi odpowiedzialność względem Sprzedawcy w szczególności za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i właściwości towaru.

 Prawo do dochodzenia odszkodowania za uszkodzenie towaru przysługuje Sprzedawcy, który może jednostronnie potrącić takie roszczenie z roszczeniem Konsumenta o zwrot ceny sprzedaży.

Nr IX. Postanowienia końcowe

 

Niniejsze Warunki Zakupu stanowią część zawartej umowy sprzedaży w brzmieniu określonym na stronie internetowej Sprzedawcy w dniu wysłania przez Sprzedawcę Konsumentowi propozycji zawarcia umowy sprzedaży (oferty sprzedaży).

Z chwilą zawarcia umowy sprzedaży Konsument akceptuje wszystkie postanowienia Warunków w brzmieniu załączonym do oferty sprzedaży.

Sprzedawca nie jest związany żadnymi szczególnymi zasadami postępowania w stosunku do Konsumenta, zgodnie z § 1820 ust. 1 lit. n) Kodeksu cywilnego.

Ochronę prywatności Konsumenta reguluje Informacja o Przetwarzaniu Danych Osobowych, dostępna pod adresami internetowymi wskazanymi w § II niniejszych Warunków Zakupu.

Treść Warunków Zakupu może zostać zmieniona lub uzupełniona przez Sprzedawcę. Postanowienie to nie narusza praw i obowiązków powstałych w okresie obowiązywania poprzedniej wersji Warunków Zakupu.

W Starym Mateřowie w dniu 15.05.2023